SELENA SA partnerem strategicznym na konferencji "NAUKA, BIZNES, BUDOWNICTWO"
Konfrontacja środowiska biznesowego z przedstawicielami świata nauki – to główny cel konferencji naukowej ‘Nauka, biznes, budownictwo’ zorganizowanej przez miesięcznik BUILDER oraz Radę Naukową, Programową i Recenzentów krajowych i zagranicznych. SELENA SA została Partnerem strategicznym tego wydarzenia, które miało miejsce w dniach 22-23 września w Warszawie w hotelu Polonia Palace.
Fot. Selena
W tym roku Builder otworzył swoje łamy znacznie szerzej niż dotychczas – na pierwszej tego typu konferencji spotkali się, z jednej strony - kadra naukowo-dydaktyczna wyższych uczelni technicznych i innych ośrodków akademickich oraz instytutów naukowo-badawczych krajowych i zagranicznych, z drugiej firmy, które dzięki nauce i wdrożeniom innowacyjnych rozwiązań osiągnęły sukces. Wśród takiego audytorium nie mogło zabraknąć producenta chemii budowlanej z najszerszym asortymentem w branży - SELENY SA.
Nie wszystkie polskie przedsiębiorstwa mają świadomość, że nowoczesne produkty, usługi czy technologie to efekt współdziałania naukowców, inżynierów i ekspertów w dziedzinie nauki z biznesem. Dzisiaj posiadanie działu R&D, własnych laboratoriów czy budżetowanie optymalnych wydatków na rozwój jest jeszcze rzadkością. Pamiętajmy, że wiedza technologiczna dopiero w połączeniu z kreatywnością rodzi sukcesy
– zauważa Prezes Zarządu Seleny SA, Andrzej Ulfig.
Fot. Selena
W Selenie Dział Badań i Rozwoju funkcjonuje od początku. Grupa Selena posiada własne centra badawcze i laboratoria – Selena Labs, gdzie permanentnie prowadzone są prace nad doskonaleniem oferty i rozwojem nowych wyrobów. Receptury przygotowywane są indywidualnie dla rynków Azji, Europy, Ameryki Północnej i Ameryki Południowej, z uwzględnieniem warunków klimatycznych i technologii danego kraju. Produkcja w zakładach Seleny prowadzona jest często o autorskie pomysły i receptury, co sprawia że producent skutecznie konkuruje na rynku chemii budowlanej.
Pozyskiwanie nowych inwestycji i partnerów biznesowych, a nawet nowych rynków zbytu, to najważniejsze korzyści jakie Selena obserwuje w związku z relacją nauka-biznes. Dlatego tak ważne jest uczestnictwo czy inna forma partycypacji we wszelkich wydarzeniach, które będą mieć na celu zwiększenie świadomości zarówno przedsiębiorców, jak i naukowców o możliwościach takiej kooperacji. Edukacja w tym zakresie oraz ekspozycja i nagłaśnianie przykładów polskich firm, które dzięki nauce osiągnęły sukces wydaje się niezbędna. Mimo, że w Polsce podejmowanych jest coraz więcej aktywności i działań, które mają na celu usprawnienie przedmiotowej współpracy pomiędzy firmami, a uczelniami wyższymi, to daleko im jeszcze do standardów zachodnich. Najwyższy czas na zmiany
– stwierdza Prezes Ulfig.
Fot. Selena
Podczas dwudniowej konferencji odbyło się szereg wykładów, m.in. wykład inauguracyjny prof. dr hab. inż. Leonarda Runkiewicza z Politechniki Warszawskiej, Przewodniczącego Rady Naukowej ITB ‘Nauka i biznes w budownictwie i architekturze’, wykład dr hab. inż. arch. Klaudiusza Frossa, Dziekana Wydziału architektury Politechniki Śląskiej "Wpływ nowoczesnych rozwiązań na rozwój budownictwa i architektury w Polsce. Stan obecny i wyzwania dla nauki i biznesu".
Drugiego dnia wszyscy uczestnicy konferencji brali udział w debacie "Nauka i biznes w budownictwie i architekturze – wzajemne oczekiwania i korzyści ze współpracy firm z jednostkami naukowymi, instytutami badawczymi, uczelniami, a także wspólne obszary i kierunki działań". W debacie SELENĘ aktywnie reprezentowała Beata Toboła, Kierownik Działu Rozwoju Produktowego.
Nauka, biznes i budownictwo są ze sobą nierozerwalnie związane. Dlatego też Builder widząc potrzebę stałej wymiany wiedzy i doświadczeń będzie realizował misję Builder for the Future
– stwierdza Marek Zdziebłowski, Prezes Buildera.
Fot. Selena
O SELENA SA
Grupa Selena to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej z centralą w Polsce. Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych – główne marki to TYTAN, ARTELIT oraz hiszpańska QUILOSA. Selena jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne.
W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach na całym świecie. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. Globalne doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać. Dzięki nim Selena staje się firmą innowacyjną i kreuje nowe rozwiązania dostosowane do potrzeb użytkowników realizując tym samym nową misję Grupy „Razem budujemy sprawniej i lepiej – Together we deliver better building performance”.
Grupa Selena była wielokrotnie nagradzana w najbardziej prestiżowych rankingach. Spółka została wyróżniona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego w ramach konkursu Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii „Trwały Sukces” oraz otrzymała m.in. tytuł Teraz Polska w kategorii „Inwestycja Zagraniczna”. Najwyższa jakość produktów Grupy Selena oraz ich nowoczesność cieszą się uznaniem partnerów i klientów firmy, o czym mogą świadczyć liczne nagrody, jakimi spółka jest honorowana.
Od kwietnia 2008 akcje spółki holdingowej Grupy – Selena FM SA – notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Więcej informacji o spółce na www.selena.pl |